lørdag 14. april 2012

Kokkekurs

Ja da har jeg vært på kokkekurs..... å det var riktig person som ble sendt dit vil jeg si:) Vi var på Nidelven hotell, sammen med kjøkkensjef Lars (husker ikke etternavnet) Han viste oss hvordan man kan lage en tre retters på 15 min uten at noe er forberedt. Ja ja man kan jo alltids håpe....
Salmalaks til forrett, kjøtt med hjemmelaget majones og fritert potet til hovedrett og most bringebær med creamfresh. Utrolig godt, ikke så vanskelig å få til heller.  Den hjemmelaget majonesen var utrolig god, den skal jeg prøve!!! Han viste oss noen triks hvordan man steker kjøtt uten å få det tørt. Så vi får se om vi har lært noe.
 All mat han brukte var kortreist, bær fra Lein gård bla. De var opptatt av gode råvarer som de viste hvor kom fra.
Grønt er skjønt, dette burde være mer på middagsbordet vårt!!! Han var utrolig flimk til å forklare og komme med tips, og vi diskurtert dagens ferdigmat som blir brukt alt for mye, kontra å lage mer middag fra bunnen. Det er ikke så vanskelig som man tror, men litt mer kunnskap om mat og flinkere til å handle riktig og planlegge. Mitt mål er å bli bedre vertfall.
Inspirert til å få middagen lit mer hjemmelaget og sunnere etter kurset i det minste, så får vi se hvor lenge det varer....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar